Nuffnang Code

Thursday, December 20, 2012

~Emelda Zahraa~

As Salam

Tanggal 26 March 2011..aku telah disahkan mengandung anak ke 2..Alhamdulillah..Bersyukur x terhingga sebab memang menantikan kehadiran orang yang akan menyerikan lagi hidup kami sekeluarga..Aku ingat lagi mase tu baru je balik honeymoon..kikiki....9 bulan aku lalui dengan penuh kesabaran..Mengandung kali ni berbeza mase mengandungkan Emir Zafran. Awal awal lagi dah morning sickness..sgt malas masak..malas nak mengemas..asik nak tido je...malas nak makeup..serbe serbi malas..sakit pinggang sgt sgt..sakit kat kelengakang yang teramat..sgt berbeza..betullah kate orang..lain anak lain ragamnye mase mengandung..Genap kandungan aku 4 bulan..aku g scan 3D..perasaan mase tu..dup dap dup dap...aku x g scan dgn en suami..takut die marah sebab asik g scan je katenye..mengandung kali ni tiap tipa bulan scan..suke tgk..so aku senyap senyap je pegi..mase tu Maziana Abdullah yang teman..igt lagi ye Ana..Ramainye orang mase tu..biaselah sape x kenal dgn Klinik Liu & Vincent tu yg sgtlah ramai org sepanjang mase..Berdebarnye mase tu..Tibe giliran..Doktor Vincent yang scan..saje je die x bagtau  baby boy ke girl..sekalinye die pulak yang tanye aku balik.."ni tgk anak u girl ke boy?" tetibe ana pulak yg bgtau....wahhh girl lahhhh....Ya Allah...sgt sgt bersyukur.......Alhamdulillah..dah dpt sepasang...sgt sgt teruja....Terus call en suami..hihi..die pun sgtlah exited nye..tp tetap kene marah sb scan x tg die..hik3x..suprise...aku ckp gini je dgn die.."Abang petang karang kite g JJ ek sebab sayang nak beli babu baby...baju baby color pink tau..." pastu die pun tekejut..hehehe...

Due sepatutnye Januari 2012..tapi tetibe 26hb Disember pukul 4 pagi tetibe rase sakit perut..mengeras sekejap sekejap..Mase tu terus terbangun tido..aku buat x tau je..baby ni nak main main je kot....xpelah aku pun baring je..buat x tau..tunggu pukul 5 pagi..eh sakit lagi..hurmm..dah nak besalin ke aku ni?xtau kan sebab mase emir dulu xde tanda..pun same buat x tau je..xde pulak terfikir nk g hospital sebab nye pukul 9 pagi tu memang ade appointment dgn doktor..so aku pun tunggu je..pukul 6 pagi..sakit lagi..pastu terus kejut en suami..die suh siap..mandi..tp die tido balik..huarghh..sabar jelah!! Pastu pukul 7 tu tergerak nak call mak.."Mak..nape org sakit perut?" Pastu mak aku tanye.."Dah sakit 5 minit sekali ke?" Aku pun ckp haah..dr p pukul 4 pg td sakit 5 minit sekali...Ape lagi..mak aku menjerit dlm talepon..."Kenape dah sakit 5 minit sekali x g hospital lagi..ade yang terberanak kat rumah ni kang..." Wahhh...aku ape lagi..kelam kabut siap...pastu terus shoot g hospital...huk3x

Sampai hospital..terus die tolak masuk Labour Room..Huk3x...Kene seluk..sakitnye....Nurse ckp dah bukak 4 cm..Xsakit lagi mase tu..Then tunggu doktor..pukul 9.15 baru doktor sampai..Doktor Hanisah...Dah 2 kali aku bersalin dgn doktor ni..Hihi..Kene seluk lagi..katenye dah 5 cm..n die dah pecahkan ketuban...Doktor ckp baby dah berak sikit..sikit je la n x bahayekan baby n stil boleh normal..Insyaallah tengah hari besalin...Tengah hari?Lamenyeeee aku rase..tp mase tu x sakit lagi..boleh lagi mesej mesej dgn Alfidah Adim pasal main kutu..wakaka...tgh nak besalin pun boleh pikir pasal nak main kutu ke x...sgt kelakar..tetibe..tup2x..pukul 9.30..sakitnye dah dtg..makin lame makin kuat..Ya Allah..tuhan saje yang tau..Sgt berbeza mase besalinkan emir dulu..Tetibe aku rase mcm nak buang air besar..Mase tu pukul 10 pagi....Terus en suami panggilakn nurse..Nurse seluk lagi die ckp dah almost 9cm..Cepat cepat panggil Doktor Hanisah..Huru hare gak dlm bilik tu sebab doktor pun xsampai kat klinik die lagi..hihi..kelaka pulak..tp mase tu xdelah aku gelak..huhuhu....Doktor dtg mase tu pukul 10.15..Senyum je doktor tu..Aku xleh nak senyum dah..maaf ye doktor sy xleh nak balas senyuman doktor mase tu...Doktor suh push mase rs contraction yang paling kuat...3x push......Tetibe terdgr tangisan baby....Ya Allah..Alhamdulillah....Aku telah selamat melahirkan seorang baby girl yg sgt comel....Menitis air mata aku..huhuhu....Indahnye perasaan itu!!

Emelda Zahraa..."Bunga yang cantik berseri" --> Happy Birthday sayang..Mama doakan semoga Zahraa sentiase diberikan kesihatan dan kesejahteraan dlm hidup..dimurahkan rezeki..Semoga menjadi anak yang solehah..Sentiasa menajdi anak perempuan mama yang manja...Sayang Zahraa.. :)












No comments:

Post a Comment