Nuffnang Code

Monday, January 28, 2013

| Cameron Highland Trip

Assalammualaikum

Letih Lesu Lesi Lesa Lulu Lala..Huarghh Ape aku Merepek ni..huhu..sangat sangat letih..Pukul 8.30 mlm baru sampai di rumah setelah 2 hari menghabiskan duit di Cameron Highland..hihi..Seperti  yang telah diveritekan sebelum ini..Last Weekend kami ke Cameron Highland.

Seawal jam 2.30 pagi aku bangun siapkan segalenye...Masak nasi lemak  sebab en suami nak makan nasi lemak. Then kejutkan adik adik yang petang tu aku amik from kampung. Packing segala barang n kebetulan si comel Emelda Zahraa bangun..Die dgr bunyi bising kat dapur agaknye die bangun..hihi...Siapkan die...Then kejut en Suami last sekali abru anak bujang aku yg manje itu..

Then pukul 4.30 kami gerak amik MIL. So dari rumah MIL arround 5 then terus shoot ke Cameron. Singgah sebentar di RNR Seremban untuk menunaikan yg Wajib. Then En Suami xleh nak drive sebab mengantuk. Xcukup tido sebab malam jumaat tu die g main futsal pukul 1 baru balik then pukul 5 g Cameron. Then aku drive from Seremban sampai Tapah tanpe henti. Huarghhh..Hanye tahan mate saje yg lain semue tido..huhuhuhu...Sampai Tapah singgah sebentar makan breakfast Nasi Lemak..Then perjalanan di teruskan sampai Cameron. Sebelum check in kami ke Bharat Tea Plantation sebab sampai pukul 12.00 kene check in pukul 1.30 ptg. Sgt Jemmmm jalan ramai gile umat..huk3x..silap time la pegi kali ni..so redah sajelahhh xkan nk duk dlm bilik saje dr jauh kami dtg..Sampai di Bharat lihat keindahan daun teh n amik gambar..xlame sebab penat xhilang lg......then terus check in di Sri Juliana Chalet..Sewe 2 bilik sebab untuk Family Room dah habis. 

Rehat sebentar..Arround 5 kami ke Taman Bunga..hehehe......lupe pulak name tempat tu..Amik gambar n layan anak anak then kami ke Pasar Malam Brinchang. Xbeli pape sebab xtau nak beli ape. So beli makanan je....Tgk rupe mcm sedap tp rupenye..huhu...malas nak ckp...Rs org Cameron xkuat masin..Aku rase aku xlah pemasin orgnye tp ni betul betul tawar so da lapar hentam je lah. Aku tawaf pasar malam tu 2 kali..En Suami dah x larat sebab dukung Emir. Org ramai so xleh nak lepaskan.......Then balik semule ke chalet. Sejuk sgt kat luar so agak terbatas aktiviti malam sebab fikirkan anak anak. Xsanggup nak suh dieorg kesejukan kat luar. Org tue pun x tahan sejuk ni kan budak budak. Xsanggup aku so xjalan banyak pun xpe..Esok masih ade..Aku sapu vicks bg dieorg panas....

Esok pagi kami teruskan perjalanan n terus check out. 1st destination ke Bee Farm. Banyak sungguh lebah n En Suami beli madu. Then kami ke Gunung Brinchang. Ya Allah jalan die...huk3x...menjerit jerit aku dlm kerete rs macam naik roller coster saje. Kete xleh naik sampai atas. Sebab paking limited. So kene jalan kaki 200 m. Jalan kaki then berbukit sejauh 200 m. Huhu..sakit kakiku......

Sungai Palas Tea Plantation..Lokasi penggambaran Ombak Rindu..Cantik..hihi..bergambar sakan kami. Walaupun penat tp puas hati. THen kami teruskan ke Strawberi ape ntah..Xigt name kedai tu..Tgh hari baru turun bawah. Singgah makan tgh hari kat Simpang Pulai sebelum naik highway. 

Kali ni En Suami bawak sampai RNR Dengkil. Lepas tu aku drive sampai kuala untuk hantar adik adik aku dulu. Then teruskan perjalanan anta MIL then kami pun pulang. Percutian sekejap tp penuh kenangan..hihihi..

Till then!
















No comments:

Post a Comment