Nuffnang Code

Tuesday, June 26, 2012

Peristiwa Sabtu

As Salam..
Peristiwa sabtu?haha..mcm mcm terjadi pada hari sabtu lepas..sepatutnye sabtu lepas aku kene duty sempena program perasmian UTC..UTC tu ape?UTC tu stand for Urban Transformation Center....Perdana Menteri yang rasmikan UTC tu..sekali dengan prgram Jelajah Janji Ditepati...2 program bergabung..kire agak besar jugaklah kan..so JKMN Melaka dutugaskan untuk jawatankuasa cabutan bertuah n aku Unit IT kene handle pemenang cabutan bertuah tu...punyelah semangat nk bertugas....jumaat lepas attend miting..dah dgr n paham semue..tup tup..ptg tu hubby call bgtau emelda zahraa demam...agak panaslah badan die..so aku apelagi..hbs je taklimat terus g kat kete nk balik..mase g kat parking tu..alamak..kete kene block........adoiyai geramnye...yg bolk tu lori jkr lak tu..pastu ade sorang pakcik kat situ aku pun tanyelah...mcm mane ni pakcik  dah kene blok mane driver lori ni..boleh ye pakcik tu jawab mcm ni....."kalau ko paking kat dalam kotank paking boleh la pakcik tolong tp sekrg ko pakaing kat sini..so pakcik xleh uat ape lah.." die ckp tu lepas tu die gelak gelak...huh aku ape lgi tgh panas ni isaukan anak lagi..aku pun jawablah gini.."Pakcik jgn nak main main boleh x anak sy tgh demam panas kat rumah tu...." dgn nada suara yg agak tinggi jugaklah hilang sifat keperempuanan aku seketika layan org tu a mcm tu.......lepas tu aku terus masuk kete then tetibe ade org masuk lori tu n alihkan lori...igt aku suke hati ke nak paking situ  dah tentulah kotak paking tu dieorg dah tutup sebab nak pasang khemah....huh!
then terus balik..tp dlm hati doa jgnla teruks gt zahraa demam sebab mama kene duty esok...smp rumah ajak hubby balik kg suruh mak jage...mlm tu xputus putus doa bia zahraa cept kebah sbb mama betul betul kene duty......pukul 6 pagi sabtu..badan die stil panas..husben pun ckp nk bwk g pkar..then mama pun xdelah g keje...pukul 7 pagi masuk kereta...nk bwk zahraa g pakar..eh eh..rase mcm dah berpeluh je badan die..suruh suami rase n mak rase..hurmm..dah elok anak mama...so aku pun ckplah dgn mak..jadi pegi keje...so aku n suami pun g keje..tup tup smpai krubung..hp berbunyi..."zahraa nangis je x benti benti..mak tak tau nak uat ape smp mak rs mak yg nak nangis..."haduhhhh...U-turn terus balik rumah...xjadi g keje..smp rumah zahraa pun diam tgk mama die..hihi..kesimpulannye die xbg mama g keje..memang rase bersalah kat technician aku tp nak uat mcm mane kan anak lagi penting.......hurmm..semue bende yg dirancang pun xjadi then tetibe aku ckp dn suami jom g putrajaya nk tgk baby e-opismate..a.k.a adik angkat la kekonon....then kiteorg pun pergilah sane sekajp....ptg tu balik tetibe badan zahraa panas lagi then terus ajak suami g hospital pantai..................then mase kat hospital pantai tu boleh baca kat sini... :p

No comments:

Post a Comment