Nuffnang Code

Thursday, June 14, 2012

Puree Labu

As Salam
Pagi yang agak mengantuk..biaselah sejak baby zahraa dah pandai makan mam pun agak rajinlah masakkan die bubur..mase emir dulu sb nenek die jg tu yg mama  risau pasal pemakanan die..tp baby zahraa kecik kecik lagi dah anta nursery so mama pun memang nak die mkn dr air tgn mama sendiri..so pagi lagi dah bangun nak siapkan bubur die..ade gak cara cara masak bubur bg mama berkejaya kat dlm internet tu..yg sesuai dgn cara aku aku ikutlah tp yg xsesuai tu xdelah aku nak ikut..sb aku prefer bgn awal untuk masak bubur panas bg baby zahra makan dari bubur yg dipanaskan...aku just ikut care dieorg buat puree je tu pun aku buat dlm kuantit seminggu..sebab xnaklah bg anak makan bende yg dah lame lame tu nanti zat die pun hilang....so semlm balk opis husband ajak g umah abg ipar....then balik dr rumah abg ipar aku pun ajak lah suami g cari labu..hajat dihati nak masakkan bubur labu untuk zahraa..alhamdulillah setelah berpusing-pusing jumpelah jugak labu tu..then malam lepas emir n zahraa da tido aku pun mulekan projek buat puree...n hasil die mcm gambar kat bawah..hihihi..................



nilah rupenye labu yang telah dikisar..hihihi..hopefully zahraa suke ape yg mama masak....hihi......



No comments:

Post a Comment