Nuffnang Code

Wednesday, April 16, 2014

:: JAMU ::

Assalammualaikum

Kembali bersiaran. 4 hari cuti blog pun cuti sunyi sepi. Hari ni nak share pasal JAMU. Pengalaman sebenar dari kakak sepupu. Tiada kene mengena dgn ynag hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Sharing Is Caring :)
---------------------------------------------------------------------------------------->>
Kembalinya dari Johor..Tibe tiba rase sakit dada. Bile dipicit picit..oo angin agaknye. SO baring sebentar. Masih x kurang ajak suami g klinik. DOktor cakap gastrik. Tapi ape kene mengene gastrik dgn sakit dada sesak nafas. Abaikan sebab doktor lebih memahami. Hari berikutnya masik x kurang malaj bertambah sakit. Macam nak matik rase sakitnya. Terus ke KPJ Seremban. Terus emergnecy operate tebuk di perut untuk keluarkan angin. Tiub telah di masukkan dalam perut untuk mengeluarkan angin yang berkumpul di dalam badan. 

Masih sakit. Hari hari nangis sebab sakit. Tuhan je yang tau. Nak jalan sakit. Nak makan pun sakit. Xtray..Paru paru mengecut 9cm. Pam diberikan untuk mengembangkan paru paru. Tiub masih di dalam perut. Pakai pempers sebab xboleh jalan sebab terlalu sakit. Sampai kene marah dgn nurse di hospital. Katenye mengada ngada. Padehal die xtau sakit yang ditanggung. 

Sakit yang keterlaluan menyebabkan operation kali ke 2 di tebuk di bahagian yang sama untuk keluarkan angin. Ingatkan makin elok tapi rupenye x. Masih sakit. Akhirnya KPJ panggil doktor pakar Hospital Ampang Puteri. Emergency Operate. Sebab paru paru dah mengecut dr 9cm ke 5cm. Bertambah serius. 

Selesai operate. Soalan pertama yang di tanye oleh doktor kepada mak sedara. "Faizah ade makan JAMU ke?Susah saya nak buat kerja. Darah memancut keluar. Cair. Banyak. Paru Paru bocor"

------------- >>

Ngeri bile dipikirkan pengalaman sepupu. Kesian bile pergi tgk die. Sangat  merana sakitnya. Doktor pun marah die sebab makan jamu. Kesimpulannya..mungkin jugak sebab jamu die jadi begitu atau sudah tertulis die nak kene mcm tu . Tuhan lebih mengetahui. Yang penting aku memang x makan jamu. Takut pulak. Mungkin jugak ade jamu jamu yang lain or x semue jamu. Xtaulah pendapat masing - masing. CUme mahu berkongsi pengalaman kakak sepupu sendiri kesannye bile die amalkan JAMU...

Sekian :)

No comments:

Post a Comment